آیا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود؟ پرچم سازمان ملل متحد نیمه‌افراشته شد + عکس نشست وزیران خارجه شانگهای با یک دقیقه سکوت به احترام ایران برگزار شد پسر شهید امیرعبداللهیان: قرار بود پدرم در روز میلاد، لباس خادمی امام‌رضا(ع) را بر تن کند جزئیات آیین تشییع پیکر خادم‌الرضا(ع) در مشهدمقدس ویدئو | چرا شهید سید ابراهیم رئیسی می‌توانست سید محرومان باشد؟ برای همدردی با مردم ایران؛ تاجیکستان پخش برنامه و موسیقی شاد در رادیو و تلویزیون را ممنوع کرد شعب کشیک بانک‌ها فردا (۲ خرداد ۱۴۰۳) فعال هستند ادارات خراسان‌شمالی پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل شد مجلس در سوگ رئیس جمهور شهید برگزاری جلسات شورای نگهبان با وزارت کشور در خصوص زمان انتخابات موحدی‌کرمانی رئیس مجلس خبرگان شد حضور رئیس جمهور آذربایجان در سفارت ایران + عکس آیا انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر به‌صورت هم‌زمان برگزار می‌شود؟ غیبت آیت‌الله علم‌الهدی در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری کیم جونگ اون: رئیس جمهور ایران دولتمردی برجسته بود وزیر آب و هوای پاکستان: امروز جهان اسلام یک رهبر بزرگ خود را از دست داد + فیلم شهدای خدمت در آغوش مردم تبریز | آغاز آیین بدرقه شهدای خدمت در تبریز + فیلم و عکس پیام رهبر معظم انقلاب به‌مناسبت آغاز‌به‌کار ششمین دوره مجلس خبرگان | این مجلس یکی از پایه‌های اصلی نظامِ اسلامیِ مردم‌سالار است آغاز مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری + فیلم
سرخط خبرها

افزایش ۲۰ درصدی شعب اخذ رای در تایباد + فیلم

  • کد خبر: ۲۱۲۸۶۰
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
افزایش ۲۰ درصدی شعب اخذ رای در تایباد + فیلم
فرماندار تایباد گفت: ۸۰ شعبه اخذ رای برای این جمعیت پیش‌بینی کردیم که نسبت به انتخابات گذشته، ۲۰ درصد افزایش شعب داشتیم.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی شیردل امروز، یکم اسفندماه، باحضور در استودیوی  انتخابات که در مکان استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: تایباد ۱۴۵ هزار نفر جمعیت دارد ۸۰ شعبه اخذ رای برای این جمعیت پیش‌بینی کردیم که ۲۰ درصد افزایش شعب داشتیم. ما در تایباد ۱۵۰۰ رای اولی داریم و واجدین شرایط حدود ۹۰ هزار نفر هستند. 

وی با بیان اینکه در مرحله اولیه ۱۴۸ نفر ثبت نام داشتند که در نهایت در حوزه انتخابیه تایباد ۳۱ نفر تایید صلاحیت شدند افزود: از بین این تعداد یک خانم تایید صلاحیت شده و ۲۱ نفر تشیع و ۱۰ نفر تسنن هستند دوره قبل ۷۳ درصد مشارکت داشتیم که امسال نیز رکورد دوره قبل خواهد بود. 

فرماندار تایباد  با بیان اینکه تایباد شهر همبستگی و تلاش است گفت: کشاورزی و دامداری  عمده فعالیت مردم تایباد است  و قطب کشاورزی برخی محصولات مانند زعفران و پسته است. پرداخت به موضوع ظرفیت‌های اقتصادی در تایباد توجه ویژه‌ای را می‌طلبد که در بخش مردمی و دولتی پیگیر هستیم.  

اخذ مجوز منطقه آزاد دوغارون 

شیردل بیان کرد: دوغارون با پیشینه ۱۰۰ سال فعالیت تبادلات مرزی فرصت بی‌نظیری برای فعالان اقتصادی است. دو روز گذشته ما مجوز منطقه آزاد دوغارون را گرفتیم که خبر خوشی برای تایباد و استان است. این امر زمینه‌ای برای استقرار و سرمایه‌گذاری خارجی فراهم می‌کند.

فرماندار تایباد ادامه داد: تمایل افغانستان به سرمایه‌گذاری در تایباد و منطقه آزاد دوغارون فرصت مغتننی است که زمبنه رشد اقتصادی و ارزش افزوده واقعی را برای تولیدکنندگان به همراه دارد. در این ۱۱ ماه حدود ۳ میلیون تبادلات کالایی بین ما و افغانستان انجام شده است. ما با تمام وجود در فعال‌سازی دروازه طلایی دوغارون در شرق کشور که فرصت بی‌نظیری برای تبادلات اقتصادی است، برنامه بلندمدت خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در تایباد دغدغه‌هایی نیز وجود دارد، افزود: اصلی‌ترین مساله ،نماد فرهنگی مثبت شهرستان تایباد است. شاید حسب استقرار مرز و نیرو‌های مسلح در هنگ مرزی و برخورد با تخلفات و کشف مواد مخدر، نگاه امنیتی و منفی نسبت به تایباد وجود داشته باشد. یکی از موضوعاتی که به جد دنبال خواهیم کرد این است که نماد‌های فرهنگی مثبت شهرستان را معرفی کنیم. 

شیردل خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های بارز تایباد همراهی و زندگی برادرانه اهل تشیع و تسنن است که در این زمینه همراهی و همبستگی بی‌نظیری داریم. دست وحدت علمای اهل سنت و تشیع در راهپیمایی ۲۲ بهمن وحدت و همدلی ناگسستنی بین شیعه و سنی را نشان می‌دهد. وجود امنیت یکی از موضوعاتی است که شاید در تایباد دغدغه اصلی نباشد؛ زیرا احساس امنیت وجود دارد.

فرماندار تایباد گفت: اگر ایران امروز جزء امن‌ترین کشور‌ها است، چون خیلی‌ها دین خود را ادا کردند. ۱۲۶ شهید شهرستان تایباد دین خود را برای برقراری امنیت ادا نموند و اکنون فرصت تعیین سرنوشت در ۱۱ اسفندماه برای حفظ و بقای امنیت است که صرفا باید پای صندوق رای برویم. امروز وظیفه شهروندان ایرانی حضور پای صندوق‌های رای در ۱۱ اسفندماه برای برقراری امنیت و تامین سرنوشت خودمان است. آینده ایران روشن بوده و آنچه در ۴۵ سال اخیر گذشته بیانگر دستاورد‌های ویژه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->